Inspelen op de krapte van de arbeidsmarkt met Facebook lead advertentieformulieren

De economie trekt aan en er staan meer vacatures open dan dat er vervuld kunnen worden. Er ontstaat een steeds krappere arbeidsmarkt. Op dit moment is er met name een personeelstekort in de bouw, techniek en transport, maar het UWV verwacht dat deze trend zich door zal gaan zetten tot een algehele krapte op de arbeidsmarkt in 2019. Hoe kan hier nu handig op worden ingespeeld?

Wanneer het niet meer vanzelfsprekend is dat de sollicitaties binnen stromen zijn er creatieve oplossingen nodig. Daarin moeten bedrijven elkaar net een stapje voor zijn. Je vacature plaatsen op grote vacaturebanken kost enorm veel geld en heeft niet altijd het gewenste resultaat. Om over uitzendbureaus nog maar te spreken.

Iemand die in de bouw werkt beschikt minder vaak over een actief LinkedIn-profiel dan een jonge accountmanager. Klassiek acquireren via LinkedIn is bij functies die zich richten op lager opgeleiden daarom lastig.Maar welk platform wordt nu wel over de gehele breedte van de arbeidsmarkt gebruikt? Facebook.

Acquireren middels Facebook?

Ja! En wel via lead advertentieformulieren. Lead advertentieformulieren zijn advertenties die als doel hebben een ingevuld formulier te versturen (lead).Deze lead advertenties zien er uit als standaard Facebook-advertenties. De advertentie stuurt echter niet aan op een vind-ik-leuk of een website bezoek, maar op een in te vullen formulier.

Hoe werken lead advertenties?

Middels een lead advertentie kun je gerichte vacatures onder de door jou gekozen doelgroep verspreiden. Wanneer een Facebook-gebruiker geïnteresseerd is en op ‘aanmelden’ klikt krijgt hij of zij een vooraf ingevuld formulier te zien. Er hoeft enkel nog maar op verzenden gedrukt te worden.

fb-ads

Powered by WPeMatico