Facebook remarketing; bereik je webshopbezoekers met dynamische advertenties

“Ik wil een super relevante Facebook advertentie met een super relevante doelgroep en het liefst ook niet te veel budget uitgeven.” Ja hallo, wie niet? Maar het kan! En dat zelfs zonder maandenlang een advertentie te optimaliseren. Nu hoor ik je al denken: “Maar hoe dan?”. Nou, met een Facebook Tracking Pixel, Facebook product feed, dynamische advertentie en retargeting op je webshopbezoekers. “Ho, wacht, stop! Hoe?”. Hieronder leg ik het graag detailleert aan je uit.

Facebook remarketing campagne met dynamische advertentie

Maar hoe ziet zo’n Facebook remarketing advertentie er nou uit? Als voorbeeld neem ik hierbij Club Champagne. Dit is een champagne webshop die een remarketing campagne heeft lopen gericht op webshopbezoekers. Figuur 1 laat zien hoe hun dynamische Facebook advertentie eruitziet. Zoals je ziet, is het een carrousel advertentie waarbij iedere slide een ander product toont. En laat dat nou net de producten zijn die de betreffende viewer heeft bekeken in de webshop van Club Champagne. Kortom, een super relevante advertentie met een super relevante viewer.

Om die reden noemen we deze manier van Facebook adverteren ook wel dynamisch adverteren (met dynamische advertenties). Iedere viewer (webshopbezoeker) ziet de advertentie anders. Dit omdat de inhoud van de advertentie volledig is afgestemd op dat wat de viewer/webshopbezoekers heeft bekeken in jouw webshop.

Figuur 1 - Dynamische advertentie in carrousel vorm
Figuur 1: Dynamische advertentie in carrousel vorm.

Powered by WPeMatico