Inspiratie voor feestelijke mailings en onderwerpregels met een knipoog!

Het is weer zover: de maand december staat weer voor de deur. Traditiegetrouw de maand van de feestdagen. En de maand van de marketing. Dat is wereldwijd zo. Omzetten in de e-commerce liggen in de maanden november en december zo’n 30% hoger dan in de rest van het jaar – bron: Loyalityfacts.

Je wilt dan wel iets extra’s doen met je mailings in december… maar waar moet je beginnen? Bij dit artikel natuurlijk. ???? En het bijbehorende white paper “Wat te doen met je decembermailing?” die boordevol e-mailinspiratie zit, ook als je niet in de e-commerce zit.

Waar kun je over mailen in december of in januari?

Sinterklaas is net het land uit, maar er zijn nog genoeg andere momenten waar je op kunt inhaken deze maand. Of in januari, mocht je het nu echt te druk hebben natuurlijk. Je kunt:

  • kerstinkopen stimuleren en de beste wensen doen
  • aansluiten op goede voornemens
  • je klanten een jaaroverzicht geven
  • iets doen met trends en agenda’s

We lichten het eerste moment uit aan de hand van een leuk voorbeeld van Marktplaats.

Kerstinkopen doen en de beste wensen

Alle grote merken hebben speciale kerstmailings. Allemaal even mooi. Kijk maar eens in je eigen inbox. Waar je dan zo snel geen kerstmailing van verwacht, is Marktplaats. En het moet gezegd: de meest bijzondere kop in een eerste contentblok ooit: je feestoutfit hangt bij de overburen.

image014

Powered by WPeMatico