De LINDA ook naar Talpa, Linda de Mol creatief directeur Net5

John de Mol is nog lang niet klaar met overnames. Nadat zuslief de logische overstap al maakte naar het mediabedrijf van haar broer worden nu ook de andere belangen van Linda ondergebracht bij Talpa. Zojuist is bekend geworden dat Talpa Network en Linda de Mol hebben samen alle aandelen hebben gekocht van Mood for Magazines (naast Sanoma Media Netherlands), de uitgeverij van onder meer LINDA. Tot het merk LINDA behoren ook LINDA.meiden, de LINDA.foundation, L’HOMO, LINDAnieuws en LINDA.tv.

Talpa Network neemt volgens het bericht de partnerrol over van Sanoma en wordt, naast Linda de Mol, mede-eigenaar van Mood for Magazines. LINDA magazine is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de meest populaire merken en wordt maandelijks door gemiddeld 230.000 mensen gekocht. Daarnaast heeft LINDA meer dan 1 miljoen volgers via de sociale mediakanalen. Talpa Network wil het merk verder laten groeien door samenwerkingen met andere Talpa Network-kanalen, zoals radio en televisie.

Ik zie door deze nieuwe samenwerking echt enorm veel mogelijkheden om het mooie merk en bedrijf, dat LINDA. geworden is, verder uit te bouwen op alle platformen en helemaal toekomstproof te maken en verheug me er enorm op om samen met Jildou Net5 tot de leukste vrouwenzender van Nederland te maken.

– Linda de Mol