​Reizigers zijn steeds vaker op zoek naar een unieke reiservaring

Met de komst van het internet is de manier waarop we reizen compleet veranderd. Door de enorme hoeveelheid aanbieders en een continue stroom aan informatie, zien consumenten vaak door de bomen het bos niet meer. Het kost veel tijd om alle mogelijkheden zelf te onderzoeken en dat verklaart meteen de populariteit van boekingswebsites die prijzen vergelijken. Maar we willen als reiziger wel een unieke reiservaring én verblijven op authentieke plekken. Op welke manier vind je dan toch de reis die bij je past?

De mogelijkheden zijn eindeloos

Voordat we via het internet onze reizen boekten, stapten we een reisbureau binnen en legden onze wensen op tafel. Vervolgens zochten andere mensen voor je uit wat de beste deal was, waarna jij de tickets en vouchers in een dikke envelop mee naar huis kreeg. Online inchecken voor een vlucht was nog niet mogelijk, dus was je uren van tevoren op het vliegveld aanwezig. In 2019 doen we dat allemaal heel anders, want de mogelijkheden zijn inmiddels eindeloos en als reiziger vergelijk je graag veel opties. Binnen een paar minuten boek je zelf een vlucht en accommodatie. Het is dan wel zo handig als je alle voor jou relevante informatie binnen handbereik hebt.

Nieuwe generaties boeken niet alleen een reis, maar ook een ervaring

Booking.com heeft meer dan 28 miljoen accommodaties op 147.000 bestemmingen wereldwijd en 173 miljoen gastreviews. De afgelopen 20 jaar hebben ze veel inzicht gekregen in data en trends en ook in de verschuivingen van de behoeftes die reizigers hebben. De reiziger van vandaag zoekt niet alleen een reis, maar ook een unieke ervaring. Het wordt voor hen steeds belangrijker om authentieke plekken te bezoeken, waar veel te beleven is. De behoefte aan standaard reispakketten neemt af.

Bijzondere accommodaties en activiteiten

Huizen en appartementen zijn voor veel reizigers steeds vaker een alternatief voor een hotel. Juist omdat je als reiziger dan even onderdeel uitmaakt van een andere cultuur en het een meer intieme beleving is dan verblijven in een groot hotel. Bij Booking.com zien ze die behoefte ook duidelijk verschuiven, zo zegt Eric Bergaglia, Senior Director of Product: “Met zo ongelofelijk veel keuze, kan de reiziger zich laten leiden door de verbeelding en nieuwsgierigheid. Als je wilt kamperen in een iglo, relaxen in een yurt of slapen in een boomhut, dan kan dat.”

in2thewildtinyhouse
Overnachten in een Tiny House.