In YouTube-serie Target maakt defensie jacht op influencers

In de jacht om de aandacht van de toekomstige generatie militairen kijkt het Ministerie van Defensie al een tijdje verder dan alleen media als tv en radio. De arbeidsmarktcampagnes van Defensie zijn doorgaans multimediaal en steeds vaker speelt social media hierbij ook een prominente rol. Het nieuwste ‘wapen’ in de strijd om de Snappende, Netflix-bingende jongeren te bereiken is een online manhunt op YouTube: Target.

Defensie versus Influencer

In TARGET neemt een influencer het op tegen een team van verkenners van Defensie. In een militair terrein wordt de geblinddoekte influencer gedropt om vervolgens zo snel mogelijk het Target te vinden: een koffer met daarin de exacte tijd en locatie voor een ‘extraction’ van het speelterrein. Bereikt de influencer dit punt op tijd, dan wint hij de game. Klein addertje onder het gras: de influencer voelt continu de hete adem van 14 militairen van het 104 JISTARC verkenningseskadron in de nek, die er alles aan doen om de influencer te pakken voordat het eindpunt bereikt wordt.

Plotwendingen

TARGET is ontwikkeld en geproduceerd door digital studio Hot Pepper in samenwerking met arbeidsmarktcommunicatiebureau Maximum, dat verantwoordelijk is voor alle online arbeidsmarktcommunicatie van Defensie. Het format laat zich het best omschrijven als een mix tussen Wie is de Mol? en Behind enemy lines, afgespeeld op dubbele snelheid. Zo moet de influencer langs verschillende checkpoints voordat hij de coördinaten van zijn extractiepunt kan ‘vrijspelen’ en kan hij gebruikmaken van een militaire hulplijn (‘Charlie’) die hints geeft om het target te helpen vinden. Ondertussen zetten de verkenners camera’s, drones en pantservoertuigen in om de jacht op hun target te doen slagen.

Benieuwd naar de eerste aflevering? Bekijk ‘m hieronder:

Nederlands Nederlands English English Français Français Deutsch Deutsch Italiano Italiano Español Español