Bijzondere campagnestrategie van sportvoedingsmerk Maurten

Een bijzondere campagnestrategie van Maurten, de Zweedse sportdrank en gel die onder andere gebruik wordt door de snelste marathonloper te wereld Eliud Kipchoge, is dé sportvoeding van dit moment. Wat de sportdrank zo bijzonder maakt is de hoge dosis koolhydraten. Doordat die koolhydraten verpakt zitten in een hydrogel, kan je lichaam dit beter opnemen en resulteert dit niet meteen in WC bezoekjes.

Veel bekende en succesvolle atleten zijn fan en als je een marathon loopt, is de kans groot dat je onderweg de (voor een marathonloper) welbekende zwarte zakjes op de grond ziet liggen. Want wat de snelste marathonloper ter wereld gebruikt, moet wel goed zijn, toch?

Maar wat nu als je atleet een contract hebt met een concurrent. Verbreek je dit contract dan om toch ‘het beste’ te kunnen gebruiken dus (hopelijk) je beste prestatie te kunnen leveren. Wanneer je hard traint, wanneer je alles opzij zet voor je sport, wil je natuurlijk ook gewoon het beste van het beste.

Daar speelt Maurten nu heel bijzonder op in, met de nieuwe campagne Maurten Unofficial. Dat is de bekende Maurten sportdrank en gel, maar dan zonder branding. Ideaal voor de atleet die vastzit aan andere sponsorcontracten. Ik vind het redelijk geniaal. De campagne video (die overigens voor een deel in Nederland geschoten is en waarin een belangrijke rol voor de Nederlandse sport influencer Suzanne Brummel is weggelegd) bevat onherkenbare duursport atleten en de onherkenbare zilverkleurige verpakking van het product.