Toerisme Pokémon Go brengt 149 miljoen op

Niantic wist tot nu toe met zijn mobiele games maar liefst 249 miljoen dollar omzet in toerisme te creëren. Het bedrijf achter Ingress, Pokémon Go en Harry Potter: Wizards Unite, heeft bekendgemaakt welke wandelevents er dit jaar plaatsvinden.

Pokémon Go

Hoewel Ingress in 2012 verscheen, Pokémon Go in 2016 en het iets minder populaire Wizards Unite medio 2019, worden deze spellen nog steeds volop gespeeld. Alledrie hebben een ander thema, maar hetzelfde dna. Je moet ervoor de straat op, want je zoekt virtuele items in de echte wereld.

Wil je een bepaalde Pokémon vangen, dan zal je naar een gym moeten gaan. Je ziet op een Google Maps-achtige landkaart waar je moet zijn en loopt daar dan naartoe om vervolgens door je telefoonscherm de Pokémon in de echte wereld ‘geprojecteerd’ te zien worden via augmented reality. Het ziet er magisch uit, dus geen wonder dat Pokémon Go binnen een mum van tijd een enorm succes werd.

Om fans bij elkaar te brengen en de spellen te promoten, organiseert Niantic speciale evenementen. In 2019 zorgde dat voor een opleving van het toerisme à 249 miljoen dollar in de steden die de events mochten hosten. Er zou in Chicago 120 miljoen dollar, Montreal 71 miljoen dollar en in Dortmund 54 miljoen dollar extra zijn binnengekomen aan inkomsten van toerisme. Er waren in totaal 77 live evenementen in 32 landen.

Nederlands Nederlands English English Français Français Deutsch Deutsch Italiano Italiano Español Español